Prezentacijų skirtumai: JAV ir Europa

Esu pastebėjęs, kad daugybė verslininkų prezentacijose savo produktus ir projektus pristato pernelyg kukliai arba net antireklamiškai. Tai tipiškas lietuviškas bruožas – kuklumas.

Tačiau būdinga ir visai Europai. Lyginant su amerikiečių prezentacijomis, europiečiai prezentuoja žymiai kukliau.

Tą patvirtina ir SEAN PERCIVAL – amerikietis investuotojas iš Silicio slėnio (JAV), padėjęs “išsukti” daugiau negu 500 startuolių ir peržiūrėjęs tūkstančius prezentacijų.

Jo įsitikinimu, europiečiai yra PER DAUG NEDRĄSŪS, kai tenka pasirodyti su prezentacija: “Dauguma Europos prezentuotojų yra tokie perkūniškai atsargūs, kad net nesmagu. Jie viską pristatyto kukliau, negu yra tikrovėje. Amerikiečiai prezentacijose elgiasi priešingai: pernelyg sutirština spalvas ir giria savo produktą labiau negu derėtų. Mes, JAV investuotojai, esame prie tokių sutirštinimų įpratę ir mintyse automatiškai “nubraukiame” kokių 20% iš to, ką girdime, nes iš patirties žinome, kad realiai viskas yra kukiau, negu vaizduojama prezentacijoje.

Jeigu prezentuosite amerikiečių investuotojui ir būsite europietiškai kuklūs, amerikietis klausytojas mintyse “nubrauks” dar 20 proc. jūsų ir taip kuklių nuopelnų. Ne kažin kas ir beliks… Žodžiu, amerikiečiams turite prezentuoti drąsiau ir atsikratę perdėto kuklumo. Nes europiečių prezentacijos yra pernelyg”tylios”, neužkabinančios ir be polėkio. Investuotojai investuoja į UŽSIDEGIMĄ ir ĮSITIKINIMĄ. Jeigu pranešėjas ateina be energijos ir aistros, tuomet ir žiūrovas reaguoja be entuziazmo…”

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *