Nuotolinė prezentacija: kada geriausia atsakinėti į publikos klausimus?

Kaip parengti gerą prezentaciją? kaip sukurti gerą prezentaciją? kaip sukurti gerą powerpoint prezentaciją? Kaip sukurti geras skaidres?

Ir prezentuojant “gyvai” , ir organizuojant nuotolines prezentacijas, ne vienam pranešėjui iškyla galvosūkis: kada geriausia atsakinėti į publikos klausimus – iškart prezentacijos metu? Ar visgi po prezentacijos?

Ir gyvoms, ir nuotolinėms prezentacijoms tinka tas pats patarimas: geriausia, kai pranešėjas pateikia VISĄ prezentaciją (nepertraukinėjant klausimais), o atsakymai į klausytojų klausimus – jau PO prezentacijos. Galima netgi susitarti su klausytojais iš anksto, kad pvz., 20 min. bus skirta pranešimui, o po to 10 min. – publikos klausimams (po prezentacijos).

Žinoma, per nuotolines prezentacijas klausytojai turi galimybę pranešėjui dar tebekalbant jau rašyti savo klausimus “pokalbiuose” (“čate”) arba klausimams skirtoje skiltyje. Po prezentacijos, pranešėjas juos mato ir iš eilės atsakinėja.

Kodėl geriau į publikos klausimus atsakinėti po pranešimo, o ne prezentacijos metu?

  1. Jeigu pranešimą pertraukia publikos klausimai, mažiau patyręs pranešėjas gali “nusimušti” nuo savo scenarijaus, pamesti mintį ir visa prezentacija atrodys kaip nenuosekli ir nestruktūruota.
  2. Jeigu pranešėjui tebekalbant, įsiterpia auditorijos klausimai, praktiškai nebeįmanoma kontroliuoti prezentacijos trukmės. Pvz., pranešėjas buvo paskelbęs, kad prezentacija truks 10 min., o su įsiterpiančiais klausimais gali gautis ir 35 min.
  3. Jeigu pranešėjas pasiduoda pagundai prezentacijos metu atsakyti bent į vieną vienintelį klausimą, kiti publikos klausimai gali pasipilti kaip bitės iš avilio – nebesustabdysi.
  4. Tais atvejais, kai publikoje yra negeranoriškų klausytojų (o tokių pasitaiko), jie gali specialiai stengtis savo klausimais išmušti pranešėją iš vėžių (ir pakenkti prezentacijos kokybei.
  5. Atsitinka ir taip, kad žmogus iš publikos klausia kaip tik to, kas prezentacijoje dar bus aptariama po keleto minučių. Tokiu atveju prezentacijos autorius gali paprašyti kantrybės ir pasakyti, kad į šį klausimą bus prezentacijoje atsakyta visai netrukus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *