Pirmoji prezentacijos minutė – pati svarbiausia, nes nuo prezentacijos pradžios priklauso, ką pasirinks publika:
- klausytis toliau, ar
- pasislėpti telefonuose ir mintimis “nebegrįžti” pas pranešėją.
Kaip pradėti gerą prezentaciją? Kaip sudominti klausytojus, jei vien skaidrių nebepakanka jų dėmesiui patraukti? Prezentacijų profesionalai naudoja daugiau negu 100 būdų…
Šiam kartui – penketas idėjų įdomesnėms prezentacijų pradžioms, kai per pirmąją prezentacijos minutę sudominama ne skaidrėmis, o vien tik tekstu, kurį sako pranešėjas. Taigi, prezentacijos įžangoje klausytojų sudominimui tiesiog žodžiu gali būti paminėtas:
- Netikėtas ir mažai kam žinomas faktas (pvz., “Ar žinote, kad per visą savo gyvenimą žmogus pameta vidutiniškai 3 000 daiktų. Dažniausiai pametami daiktai yra: raktai, telefonai, akiniai ir rašikliai. Pamesto daikto vidutiniškai ieškoma 1 val., tai reiškia, kad pamestiems daiktams ieškoti per visą gyvenimą iššvaistomos 125 dienos arba keturi gyvenimo mėnesiiai, kuriuos būtų galima pragyventi naudingiau.
Šiandien pakalbėsime apie dar vieną sritį, kurioje taip pat nenaudingai iššvaistomas brangus laikas. Ta sritis yra…”)
- Garsus vardas (pvz., „Amazon“ vadovas Džefas Bezosas vadovaujasi „dviejų picų“ taisykle – jo darbiniuose susirinkimuose turi dalyvauti tik tiek žmonių, kad juos pamaitintų dvi picos. Jei žmonių bus daugiau, Džefo manymu, susirinkimas bus neproduktyvus laiko švaistymas.
Šioje prezentacijoje pristatysiu pasiūlymą – kaip efektyviau organizuoti susirinkimus. Susirinkimus mūsų įmonėje”…)
- Klaidingas įsitikinimas iš praeities (pvz., “Prancūzijos mokslų akademija 1812 m. paskelbė, kad “meteoritų niekada nebuvo, nėra ir negali būti, nes akmenys negali kristi iš dangaus, kadangi danguje akmenų nėra”. Mūsų laikais toks teiginys visiems atrodo juokingas ir atgyvenęs.
Panašiai po keleto metų visiems juokingas atrodys ir dar vienas teiginys – kad mokyklų valgyklose negali būti sviesto. Šioje prezentacijoje pristatysiu, kokią žalą moksleivių mitybai jau padarė atgyvenę įsitikinimai ir klaidingi draudimai mokyklų valgykloms”)
- Palyginimas arba analogija iš kitos srities (pvz., “1788 metais Austrijos kariuomenė išsiruošė į karo žygį prieš turkus. Rugsėjo 19 dienos naktį austrų stovyklavietėje husarai su pėstininkais susiginčijo dėl statinės alkoholio. Vienas perpykęs austras iššovė į viršų, kitas nakties tamsoje sušuko: “Turkai!”, prasidėjo masinė panika ir aklas šaudymas į visas puses. Žuvo 10 000 austrų kareivių. Žuvo be jokio priešo įsikišimo. Savi pakenkė saviems ir pridarė milžiniškų nuostolių.
Panašiai ir mūsų organizacijoje savi kenkia saviems – be jokio priešo įsikišimo. Kaip vieni kitiems kenkiame ir kaip tą sustabdyti – apie tai bus mano prezentacija per artimiausias 10 minučių…”)
- Klausimas (pvz., “Ar jūs norėtumėte šokti iš lėktuvo be parašiuto? Bet juk tai, ką mums siūlo daryti per artimiausią pusmetį, yra tas pats, kas šokti iš lėktuvo be parašiuto… Paaiškinsiu, ką turiu omeny”).
Kitus būdus prezentacijų įžangoms galite sužinoti seminare “Garantuotos kokybės prezentacija”.
O jei pritrūksite originalių idėjų konkrečiai savo kuriamai svarbiai prezentacijai, dėl konsultacijos susitarkite su prezentacijų ekspertu Arturu Laskausku.