Ko reiktų vengti prezentacijoje, jei norite, kad klausytojai savo galvose “neperjungtų kanalo” ir mintyse nenuklystų kitur?
Štai keletas tipiškų situacijų, kai prezentacijos klausytojai nustoja domėtis tuo, ką rodo ir sako pranešėjas:
per daug išsami informacija su visomis detalėmis – klausytojai greitai pavargsta ir atsiriboja;
neišskirta tai, kas svarbiausia (ir reikšmingi, ir antraeiliai dalykai pateikti vienodai) – pagrindinė mintis pasimeta, klausytojams nusibosta ieškoti pagrindinių argumentų ir jie nusivilia, kad prezentacijos autorius atėjo su nepabaigtu “pusgaminiu”;
per daug argumentų, tarp kurių būtinai pasitaikys ir abejones keliančių argumentų, dėl kurių visa prezentacija pradeda atrodyti abejotinai (kaip atsirinkti tik stipriausius ir tik būtinus argumentus – mokoma prezentacijų seminaruose);
prezentacijos tekstas neturi aiškios struktūros – publikai neaišku, ar čia tik įžanga, ar jau prezentacijos vidurys, ar vis dar kalbama apie pirmą temą, ar jau pereita prie antros ir pan.;
nėra pavyzdžių iš praktikos – klausytojams pasidaro per sunku suprasti, kas turima omeny ir jų dėmesys greitai nusilpsta;
prezentacija per ilga – klausytojai nebegali išbūti susikoncentravę ir kuo toliau, tuo mažiau girdi;
ekrane – per daug tekstinės informacijos. Kiekvienam prezentacijos autoriui atrodo, kad klausytojai skaitys VISKĄ, kas surašyta skaidrėje, bet tai tik mitas. Jei įdomu, kiek publika iš tikrųjų skaito prezentacijos ekrane, susipažinkite su neseniai atliktu eksperimentu, paspausdami šią nuorodą.
Teksto autorius – prezentacijų ekspertas Arturas Laskauskas
Prezentacijų meistriškumo mokėsi pas pačius geriausius Vokietijos, Austrijos ir Šveicarijos prezentacijų specialistus. Jau daugiau negu 10 metų pagal užsakymus kuria prezentacijų scenarijus ir išskirtines prezentacijų skaidres, kokių kitur nepamatysite. Veda seminarus apie prezentacijas. Yra parašęs populiarią knygą su praktiniais patarimais prezentacijų kūrėjams.