Ko NEREIKIA daryti prezentacijos pradžioje (išduosiu profesionalų gudrybes)

ĮTAIGUS PREZENTAVIMAS, ĮTAIGUS PREZENTAVIMAS IR VIEŠASIS KALBĖJIMAS, KAIP PARENGTI GERĄ PREZENTACIJĄ?, KAIP PASIDARYTI PREZENTACIJĄ, KAIP SUKURTI GERĄ PREZENTACIJĄ, KAIP SUKURTI GERAS PREZENTACIJOS SKAIDRES?, KURIA PREZENTACIJAS, KURIA PROFESIONALIAS PREZENTACIJAS, prezentavimo mokymai, prezentacijų seminarai

„Pirmam įspūdžiui nebus antro šanso”. Gaila, kad šito nežino 90 % visų prezentacijų autorių, kurie savo prezentaciją pradeda nuobodžiais dalykais…

„Didžiausias sudominimo priešas yra nuobodulys”,– sako prof. John Medina (JAV Sietlo universitetas), tyrinėjantis, kaip padidinti smegenų produktyvumą.

Taigi, ko nereikia daryti per pirmąją savo prezentacijos minutę?

Nereikia kartoti tų nuobodžių migdančių sakinių, kuriuos jau daug kartų sakė NESĖKMINGŲ prezentacijų autoriai, nužudę įdomumą per pirmąją minutę. Prezentacijų profesionalas jau pirmomis sekundėmis pradeda nuo netikėtų, nenuspėjamų ir sudominančių dalykų. Nes būtent NETIKĖTUMAS prezentacijos klausytojų susidomėjimą padidina iki 400 % – tąyra nustatęs Kembridžo universiteto neurobiologijos profesorius Dr. Wolfram Schultz.

Prezentacijų profesionalas įžangoje NESAKYTŲ:

  1. „Laba diena, mano ponios ir ponai”… Jeigu pranešėjas prieš tai spėjo pasisveikinti su kiekvienu patalpą įeinančiu klausytoju, kartotis nebėra prasmės. Juk jeigu darbe iš ryto pasisveikinote su kolegomis, nebesakote kas kartą „Laba dieną”, kai tą pačią dieną susitinkate po 5 ir po 20 minučių?
  2. „Prieš pereidamas prie prezentacijos temos, norėčiau pristatyti pranešimo turinį”… Nei gero filmo pradžioje, nei detektyvinio romano pradžioje nebūna santraukos apie tai, kas ką susitiks, ką darys ir kuo viskas baigsis pabaigoje. Tai nužudytų įdomumą. Tas pats ir prezentacijoje. Vienintelė išimtis – jeigu tai ne turinys su potemių išvardijimų, o trumpi sudominantys anonsai (pvz., šioje prezentacijoje netrukus sužinosite, kaip pardavimus padidinti 25 proc., kas labiausiai pasiteisino mūsų akcijoje praėjusį mėnesį ir kokį dar galingesnį pardavimų skatinimą pradėsime po 3 mėnesių”.
  3. „Trumpai prisistatysiu: atvykau iš ten ir ten, tais ir tais metais baigiau tokias ir tokias studijas, tiek ir tiek metų dirbu tuo ir tuo ten ir ten, prieš tai 7 metus dirbau tokiose ir tokiose pareigose ten ir ten…” Liūdnoji tiesa – klausytojams išsami pranešėjo biografija nėra tai, dėl ko jie viską metė ir atėjo klausytis prezentacijos. Daug įdomiau – pranešėjo įžvalgos, asmeniniai atradimai, sėkmės receptais arba didžiausios klaidos ir pan.
  4. „Atsiprašysiu, kad nelabai spėjau pasiruošti šiai prezentacijai, nes pas mus šią savaitę užbaiginėjamas tas ir tas labai svarbus projektas ir visi turim labai daug darbo…” Hm, prezentuotojas yra paslaugos tiekėjas. Publika jam susimoka (pinigais už bilietą, jei tai konferencija ARBA savo paskirtu / prarastu laiku, jei tai darbinė prezentacija). Ar tie, kurie susimokėjo, tikrai nori išgirsti, kad jiems siūloma paslauga bus šlamštiška? Įsivaizduokite, kad kažką panašaus jums sako chirurgas prieš operaciją: „Atsiprašysiu, nelabai moku operuoti trūkusį apendicitą, nes kai to mokė universitete, buvau išvykęs su svarbesniais reikalais”…
  5. „Noriu pasakyti, kad mano tema nėra pati įdomiausia…” Prezentacija yra reklamos žanras, ji turi įtikinti, motyvuoti, reklamuoti ir „parduoti”. Ar reklaminiame TV klipe nors kartą girdėjote sakant: „Šiaip tai tie ir tie skalbimo milteliai nėra patys geriausi”?.. Arba ar teko įėjus į restoraną iš padavėjo išgirsti: „Sveiki atvykę į mūsų restoraną. Šiandien vakarienė pas mus nebus pati skaniausia, o ir gėrimai spėjo prarūgti, tiesą sakant, ir desertas bus su pelėsiais”…

Kai klausysitės artimiausios prezentacijos, paklauskite savęs: ar per 1-ąją minutę prezentacijos autorius nedaro sau antireklamos – pradėdamas nuobodžiais dalykais, kurie atmuša norą klausytis?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *