Tęsiame apžvalgą: kokios prezentacijų skaidrių “mados” prognozuojamos pažangioms 2020 metų prezentacijoms.
PROGNOZĖ-4: mažiau “štampuotų” diagramų, daugiau unikalių infografikų
Kai per prezentacijas esi peržiūrėjęs tūkstančius stulpelinių arba “pyraginių” diagramų – jos nusibosta. Nes jos monotoniškos. Lygiai tokiais pačiais stulpeliais rodomas ir įmonės pajamų augimas, ir valstybės vieta pasaulyje pagal pandemijos mastą, ir klimato pokyčiai. Jeigu prie diagramos stulpelių skaičiai surašyti labai mažu šriftu (o taip dažniausiai ir būna) – vien pagal stulpelius sunkiai atspėtum, apie ką ta diagrama – apie pajamas, apie virusus ar apie klimatą.
Kaip tik todėl infografikai yra įdomesni už “beveides” diagramas.
Kas yra infografikas?
Tai vizualinis infomacijos ir duomenų pristatymas, panaudojant nedidelį kiekį kiekio, vizualą (iliustraciją, nuotrauką, schemą) ir ribotus kiekius diagramos elementų (svarbiausias komponentas – vizualas).
Žemiau – pats paprasčiausias infografiko pavyzdys iš PREZI skaidrės (prezentacija buvo skirta paneigti mitams, kad pati pavojingiausia sporto šaka, neva, esąs boksas – infografikas pateikia oficialią Vokietijos statistiką su sporto šakomis, kuriose traumų pasitaiko daugiausiai). Atkreipkite dėmesį – šiame infografike tėra tik 3 žodžiai. O kuo mažiau teksto skaidrėje – tuo geriau.
Infografikai nėra monotoniški. Jie nėra panašūs vieni į kitus. Pvz., garantuoju, kad niekur kitur dar nematėte lygiai tokio paties infografiko apie kitą temą, kaip šis apie rūkančiųjų procentinę dalį, nes jis yra vienetinis ir sukurtas vienam konkrečiam atvejui:
Gerame infografike vos per porą sekundžių galima atpažinti temą, nes infografikas dažniausiai turi paveikslėlį arba bent jau keletą grafinių simbolių.
Infografiko nereikia skaityti kaip teksto. Jį prezentacijos publika gali akimirksniu “nuskenuoti” akimis. Pvz., žemiau yra skaidrė iš prezentacijos apie Islandiją (joje pristatoma, kiek procentų Islandijos jaunimo turėjo žalingų įpročių, kol vyriausybė nepradėjo kurti infrastruktūros sportavimui).
Tyrimais nustatyta, kad konkretaus objekto atvaizdas žmogaus smegenims yra iki 7 kartų įdomesnis už tekstą arba abstraktų diagramos stulpelį. Tai dar vienas argumentas už infografikus prezentacijų skaidrėse. Štai infografikas apie tai, kokioms ekonomikos šakoms bandė daryti įtaką viena oligarchų grupuotė:
Kiekvienas geras infografikas būna kūrybiškas ir su idėja. Idealiu atveju – net vienetinis. Dar vienas pavyzdys iš PowerPoint prezentacijos yra žemiau. Šįkart – PowerPointo prezentacijos fragmentas su animaciniais efektais.
Taip pat skaitykite apie penktąją prognozę prezentacijų madoms:
PROGNOZĖ-5: daugiau erdvinio įspūdžio
Teksto autorius – prezentacijų ekspertas Arturas Laskauskas
Prezentacijų meistriškumo mokėsi pas pačius geriausius Vokietijos, Austrijos ir Šveicarijos prezentacijų specialistus. Jau daugiau negu 10 metų pagal užsakymus kuria prezentacijų scenarijus ir išskirtines prezentacijų skaidres, kokių kitur nėra. Veda seminarus apie prezentacijas. Yra parašęs populiarią knygą su praktiniais patarimais prezentacijų kūrėjams.