Koks „PowerPoint” skaidrių kiekis yra geriausias sėkmingai prezentacijai? Beveik visais atvejis – kuo mažesnis. Kad sutaupytumėte prezentacijos klausytojų laiko (ir nervų), pasinaudokite taisykle „10-20-30″.
JAV profesionaliam investuotojui Guy‘ui Kawasakiui teko išklausyti šimtus verslininkų, per pristatymus (tiksliau, per neefektyvias prezentacijas) giriančių savo įmones. Dauguma jo matytų prezentacijų (pateikčių) buvo visiškas šlamštas: ekrane rodoma po 60 skaidrių apie „netrukus gaunamą patentą”, „pranašumą, jei į rinką įeini pirmas” arba „bent vieną procentą kinų pirkėjų, kurių pakaktų mūsų naujo produkto atsiperkamumui…”
Ir tuomet G. Kawasakis išrado genialią taisyklę „10/20/30″. Viskas labai paprasta: prezentaciją turi sudaryti ne daugiau negu 10 „PowerPoint” skaidrių, bendra trukmė ne ilgesnė kaip 20 min., o šrifto dydis kiekvienoje skaidrėje – ne mažesnis negu 30 punktų (beje, jei nepakeitėte savo kompiuterio nustatymų, įsijungus „MS PowerPoint” programą, pradinis rašomų raidžių dydis automatiškai bus 32, o antraštėse – 44).
Kodėl būtent taip
G. Kawasakio manymu, 10 – optimalus skaidrių kiekis, nes per vieną verslo susitikimą normalus žmogus nepajėgs įsisavinti daugiau negu 10 jam pristatomų koncepcijų, o verslininkai ir yra palyginti normalūs žmonės. Jis sako, kad jei žmogui per PowerPoint pristatymą nepakanka 10 skaidrių tam, kad paaiškintų apie savo naują įmonę, yra didelė tikimybė, kad jis tos įmonės iš viso neturi.
Taigi, dešimties skaidrių komentavimui prezentacijos metu – 20 min. O kodėl tik 20, jei standartinis verslo susitikimas trunka 60 min.? Atsakymas: kad turėtumėte atsarginių 40 min. savo nešiojamam kompiuteriui sujungti su projektoriumi ir jie netgi ir veiktų! Bet čia juokais… Jei rimčiau – visuomet atsiras žmonių, kurie į jūsų prezentaciją ateis pavėlavę arba turės anksčiau išeiti. Todėl saugiausia pristatymus (PowerPoint pateiktis, prezentacijas) pabaigti per 20 min. ir turėti dar 40 min. – diskusijoms ir atsakymams į publikos klausimus.
Daugumoje G. Kawasakio matytų „PowerPoint” skaidrių buvo prirašytos 10-ojo dydžio šriftu: prezentacijos autorius prisirašo kuo daugiau teksto ir balsu skaito iš ekrano. Tačiau vos tik pastebėjusi, kad pranešėjas viską skaito paraidžiui, publika akimis tekstą perbėgs greičiau. Štai ir nebesutampa publikos ir pranešėjo tempai. Nepasitenkinimas (atvirai arba mintyse) – garantuotas.
Iš kur tiek daug teksto skaidrėse
Dėl dvejopų priežasčių:
- kai pranešėjas ne itin gerai išmano savo medžiagą ir užrašų reikia “dėl drąsos”;
- kai klaidingai manoma: kuo daugiau teksto – tuo solidesnis įspūdis publikai. Visgi klausytojai dažniausiai nebūna kvaili… Juk jeigu kepsnys ne pats geriausias – nepadės net ir gausiai barstoma druska…
Skaidrėse rašykite ne mažesniu negu 30-ojo dydžio šriftu – jūsų „PowerPoint” prezentacija tik pagerės, nes norom nenorom turėsite atsirinkti svarbiausius dalykus. Kitkas tiesiog netilps skaidrėje.
Taip pat skaitykite: Prezentacijos pranašumas – trukmė
Prezentacijų konsultantas Arturas Laskauskas Kontaktai
© Arturas Laskauskas. Visos teisės saugomos.
Cituoti ir kitur skelbti galima tik nurodant autorių ir šaltinį: PREZENTAVIMAS.LT
© Ernst Rose / Pixelio nuotrauka
Sveiki!
Džiaugiuosi, kad atradau šį tinklaraštį! Naudingą ir lenvai praktiškai pritaikomą informaciją pateikiate. Sėkmės! 😉