Paskutinė prezentacijos skaidrė su užrašu „Ačiū už dėmesį” yra ĮPRASTAS, tačiau PRASTAS prezentacijų elementas, ir taip yra dėl 5 priežasčių.
Tai yra paaiškinta šiame trumpame 2 minučių ir 15 sek. trukmės video (verta peržiūrėti iki pabaigos, nes ten bus netikėtumas).
Koncentruotas šio video tekstas (išskyrus pabaigą) surašytas ir žemiau
Paskutinė PowerPointo prezentacijos skaidrė su užrašu „Ačiū už dėmesį” yra įprastas prezentacijų elementas, tačiau jis yra prastas pasirinkimas dėl 5 priežasčių:
1. Nuspėjamumas: ši frazė yra tokia dažna, kad automatiškai suvokiama kaip banali ir neįkvepianti.
2. Praleista proga užbaigti stipriai: paskutinė prezentacijos skaidrė yra paskutinė galimybė padaryti stiprų įspūdį. Užrašas ekrane „Ačiū už dėmesį” nebus prisimintas kaip kas nors įspūdingo.
3. Jokio išskirtinumo: standartinė PowerPointo skaidrės frazė „ačiū už dėmesį” neatspindi pranešėjo asmenybės ar temos unikalumo. Ji nesuteikia galimybės išsiskirti iš kitų prezentacijų.
4. Monologas, neįtraukiantis publikos: ši skaidrės frazė nesuteikia jokios erdvės jūsų ir auditorijos dialogui ar klausimams.
5. Nuvilia auditoriją: netgi po įtraukiančios prezentacijos tokia įprasta atsisveikinimo frazė gali nuvilti auditoriją. Jiems gali atrodyti, kad prezentacija baigiasi staiga, nepateikus „stipraus paskutinio akordo“.
Vietoj užrašo „Ačiū už dėmesį“ rinkitės stipresnę pabaigos skaidrę, pvz.,:
- apibendrinkite svarbiausius dalykus,
- pateikite aiškią žinutę,
- paskata toliau dalyvauti.
Kūrybiškesnė ir veiksmingesnė prezentacijos pabaiga galėtų būti įkvepianti citata, provokuojantis klausimas, pagrindinių išvadų santrauka arba skatinimas imtis veiksmų, raginimas veikti.
Jus taip pat gali sudominti:
Klaida, kurią kartoja prezentacijų autoriai
Kryptys prezentacijos skaidrėse: kairė ir dešinė
KITOKS „PowerPoint” – tokio dar nematėte
Šio tinklaraščio autorius – prezentacijų prodiuseris Arturas Laskauskas, „prezentacijų ekspertas Nr. 1 Lietuvoje” („Kauno diena”).