
Tik 18 proc. žmonių prezentacijos metu skaito PowerPoint skaidrių tekstą ekrane. Tą nustačiau, kai dariau eksperimentą su skirtingomis publikomis. Tai reiškia, kad 8 iš 10 žiūrovų neskaito iš ekrano. Nes skaidrėse per daug teksto, per mažas šriftas, blogai matosi arba tiesiog nuobodu.
Štai mano patarimai, kad jūsų tekstas pasiektų prezentacijos publiką.
- Rašykite skaidrėse kuo trumpiau
Geriausia, jeigu kiekviena frazė skaidrėje telpa į vieną eilutę (o ne per 2-3 eilutes). Tai reiškia: ne daugiau kaip 7 žodžiai frazėje. Jei visgi būtinai reikia viso sakinio, trumpinkite jį.
Pvz., BLOGAS ILGAS VARIANTAS:
“Norėčiau trumpai pranešti, kad sutarta projekto pradžią nukelti vienai savaitei.”
GERESNIS TRUMPAS VARIANTAS:
“Projekto pradžia nukelta į kovo 15 d.”
Tai taupo laiką ir iškart pasiekia smegenis.
- Svarbiausia informacija turi būti pradžioje
Pvz., BLOGAS VARIANTAS:
“Kaip vakar susitarėme marketingo padalinio susitikime, dar šią savaitę turime iš naujo peržiūrėti klientams skirtą prezentaciją.”
GERESNIS VARIANTAS:
“Peržiūrėti prezentaciją klientams iki penktadienio.”
Skaitytojas greičiau supras esmę, neklaidžiodamas tarp šalutinių sakinių.
- Naudokite aiškią struktūrą ir akcentus (kitokia spalva, kitoks šriftas, kitoks raidžių dydis ir pan.)
Vietoj “rašinėlio” skaidrėje – plakatiškas aiškumas, kad žiūrovo akis per 3 sek. “nuskenuotų” ir suprastų esmę. Pavyzdys:
“Reikia ištaisyti rašybos klaidas skaidrėse.
Terminas: penktadienis, 12:00 val.
Atsakingas: Petras Petraitis”
Skaitytojas iškart matys, kas svarbu.
Bet pagrindinė taisyklė: kuo mažiau teksto skaidrėse. Štai keletas mano skaidrių pavyzdžių iš skirtingų 5 prezentacijų, kur matyti, kad teksto yra labai negausiai, arba visai nėra:







Jus taip pat gali sudominti: Ką sugeba šiuolaikinis PowerPoint: fragmentai iš prezentacijų