„PowerPoint“ skaidrės: 3 požiūriai

Vidutiniškai 30 mln.! Tiek „PowerPoint” prezentacijų visame pasaulyje parodoma kiekvieną darbo dieną. O kiek žmonių kasdien kenčia, ekranuose stebėdami nuobodžias skaidres ir klausydami migdančių pranešėjų? Milijonai!..

„PowerPoint” programa Billui Gatesui kainavo 14 mln. Dolerių. Per 20 metų ji įdiegta į 400 mln. kompiuterių. Ir aštriai kritikuojama: nuo raginimų uždrausti iki parodijinių „PowerPoint” karaokės renginių – kai savanoriai prezentuoja pagal pirmą kartą gyvenime matomą svetimą skaidrių rinkinį iš interneto…

XXI a. biuruose „Pavlovo refleksas” pasireiškia naujoviškai: įjungiame nebe elektros lemputę, bet projektorių – ir publika nugrimzta į snaudulį… Paskaičiuota, kad pro ausis lekiančioms prezentacijoms (pateiktims) vien Vokietijoje iššvaistoma tiek darbo laiko, kad jis kainuotų… 1,6 mlrd. eurų per savaitę!!!

Kaip išvengti projektoriaus sukeltos komos? Štai 3 tarptautinių autoritetų požiūriai, kurie, beje, tinka ir kuriant efektyvesnes prezentacijas su kitomis kompiuterinėmis programomis (Prezi, Emaze ir kt.).

G. Kawasakio taisyklė: „10-20-30″

Amerikietis verslo knygų autorius Guy‘us Kawasakis (dirbo kompanijoje „Apple Computers”) sukūrė lengvai įsimenamą taisyklę:

  • 10: „PowerPoint” prezentacijos apimtis – ne daugiau 10 skaidrių;
  • 20: pasirenk taip, kad viską pasakytum per 20 min.;
  • 30: skaidrių šriftas – ne mažesnis kaip 30-ojo dydžio.

G. Kawasakis tvirtina, kad pranešėjai, visą skaidrę užpildydami smulkiu 10-ojo dydžio šriftu, išsiduoda: jie nepasirengę, nes neapsieina be išsamių užrašų.

M. Takahashio metodas: karališko dydžio žodis

Japonas Masayoshis Takahashis skaidrėse nenaudoja jokių dizaino įmantrybių ar animacinių efektų. Vien tik tekstas. Tačiau milžiniško dydžio – dažniausiai skaidrėje telpa tik vienas žodis (maždaug 200-ojo dydžio šriftas). Rengiantis pranešimui, tenka pasukti galvą: koks vienintelis žodis geriausiai tiktų koncentruotai išreikšti visą idėją, pavyzdį ar argumentą. Skeptikai prieštarauja: bepigu japonams visą žodį parašyti vienu dideliu hieroglifu. Panašų stilių propaguojantis amerikiečių profesorius Lawrence‘as Lessigas „PowerPoint” ptrezentacijos skaidrėse rodo tik smarkiai padidintas trumpas frazes ir paveikslėlius (prigijęs terminas „Lawrence metodas”).

      M. Pöhmas: griežta „techninė patikra” skaidrėms

Anot garsiausio šveicarų retorikos konsultanto Matthiaso Pöhmo, skaidrė ekrane jei ir turėtų pasirodyti, tai tik po to, kai atitinkamą tekstą jau būna pasakęs pranešėjas – bet ne atvirkščiai. M. Pöhmas siūlo iš skaidrių išmesti viską, kas nebūtina: įmonės logotipą, paantraštes, iliustracijų aprašymus, diagramas… Palikti tik po vieną žinią kiekvienoje skaidrėje. O „apsivalius” dar pasitikrinti: bet kurią „PowerPoint” skaidrę vos 2 sek. parodyti pašaliniam žmogui ir išjungus pasiteirauti, ką spėjo pamatyti ir suprasti. Jei per porą sekundžių nepavyko suvokti skaidrės – jos vieta šiukšlių kibire…

Tiesa, aukščiausios klasės kalbėtojai visai nesinaudoja „PowerPoint” pateikčių programa, bet čia jau atskira tema.

Kaip patobulinti “PowerPointo” prezentacijos skaidres – skaitykite straipsnyje „Prezentacijos su “PowerPoint”: patobulinimai per 30 min.“.

© Arturas Laskauskas. Visos teisės saugomos.

Cituoti ir kitur skelbti galima tik nurodant autorių ir šaltiinį: www.prezentavimas.lt

 

3 atsakymai į “„PowerPoint“ skaidrės: 3 požiūriai”

  1. tikrai, nera nieko blogiau uz smulkiais sakiniais prikimstos prezentacijos. Geriausia – pagrindines idejos ir bent jau pora vizualiniu priemoniu, kokiu foto i tema – susidomejusiu tikrai padauges 🙂

  2. Laba diena Ar turi būti pristatyto pabaigoje skaidrė su užrašu ,,Ačiū už dėmesį” arba ,,Klausimai”?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *