Jus irgi taip kankino ne kartą: per prezentaciją vieną po kitos rodė skaidres su daugybe faktų, skaičių, diagramų ir lentelių… Nuobodu, painu, neaišku. Net ir pats velnias tose skaidrėse būtų koją nusilaužęs, bet liktų taip ir nesupratęs: kas svarbu, o kas – niekalas. Prezentacijų publika mielai lauktų ne kankinimų, o visai ko kito… Jei norite, kad po prezentacijos klausytojai būtų laimingi, pasakysiu, ko jie su malonumu lauktų iš prezentacijos autoriaus…
Atsakymas yra…
…paprastesnis, negu tikėjotės: publika per prezentaciją nori ISTORIJŲ! Nes jeigu tau ekrane rodo skaičių marmalynes, iš patirties žinai: o, čia nebus malonumo, reiks įsitempti, įdarbinti smegenis ir iš paskutiniųjų bandyti suprasti, ką čia reikia įžiūrėti, kas čia svarbiausia ir kodėl prezentuotojo manymu man tai turėtų iš viso rūpėti.
Tuo tarpu jei prezentacijos autorius nekankina faktų lavinomis, o vietoj to pasakoja istoriją – visai kas kita
Jeigu tai sėkmės istorija – nesunku patikėti, kad istorijos herojai yra sėkmingi (vienas iš jų gali būti ir prezentuotojas). Jei istorija baigiasi nesėkmingai – klausytojas gali iš jos pasimokyti (ko reiktų nedaryti panašioje situacijoje).
Nuo faktų klausytojai pavargsta per keletą minučių, nuo gerų istorijų – nepavargsta ir po keleto valandų!
Net jei prezentacijos metu yra faktų ir skaičių – publika juos įsimena gerokai lengviau. Tereikia, kad tie sausi duomenys būtų įpinti į istoriją.
Kur gauti istoriją?
Istorija gali būti iš savo patirties. Arba ir „svetima” istorija, privedanti prie savo prezentacijos temos (šios rūšies istorijų galima susižvejoti knygose, žurnaluose, interneto portaluose, draugų pasakojimuose ir net žinių laidose). Tik svarbu ieškoti būtent tokios istorijos, kuri susijusi su tavo prezentacijos tema.
Istorijos pavyzdys iš prezentacijos, kurią padėjau sukurti klientui
„2012 m. stambus rusų verslininkas Dmitrijus Stroskinas susitvarkė oficialius leidimus. Jam buvo leista restauruoti nuosavą XVIII a. pilį Prancūzijoje ir nugriauti greta stovintį menkavertį statinį. Kai verslininkas nuvyko apžiūrėti, kaip vykdomi darbai, jo vos neištiko infarktas. Statybininkai supainiojo pastatus: nereikalingą statinį paliko, o pilį nugriovė ir sulygino su žeme.
Rusų verslininkui pakenkė prastai organizuota komunikacija – Lenkijoje
pasamdyti statybininkai nesuprato nurodymų, surašytų prancūzų kalba. Nesusipratimo kaina – 1,5 mln. eurų.
Prastai organizuota komunikacija nebe pirmą kartą pakenkia ir mūsų įmonei. Turiu omenyje tai, kad…“
Pabaigai – citata apie istorijos svarbą
2022 m. Vokietijoje buvo išleista knyga – bestseleris apie tai, kaip būti pastebėtam šiame pasaulyje, kuris tampa vis triukšmingesnis. Kitaip tariant, pasaulyje, kai ir prezentacijoms tenka dėl dėmesio kovoti su vis didesniu aplinkiniu informaciniu triukšmu.
Knygos autorius Oliver Pott rašo:
„Istorijos yra tarsi kepenų dešra, skirta keturkojo augintinio kirminų gydymui: gyvūnas dažniausiai nemėgsta karčių tablečių (prezentacijos atveju tai būtų karti informacinė dalis), tačiau jei gerai „paslėpsite“ tabletę (informaciją) kepeninėje dešroje – keturkojis augintinis ją mielai praris ir net apsilaižys.”
Jus taip pat gali sudominti NAUJAUSIŲ prezentacijų skaidrių pavyzdžiai – kokių dar nematėte: spausti čia