
Esu matęs daugiau negu 100 startuolių prezentacijų. Keliolikai startuolių sukūriau prezentacijas, su kuriomis jie gavo išsvajotas investicijas – įskaitant ir tas, kurių suma su šešiais nuliais. Tačiau mačiau ir daugybę atvejų, kai startuolių prezentacijos buvo nesėkmingos – investicijų nesulaukta. Pasakysiu, KADA startuoliams nepavyksta…
Jeigu vienu sakiniu: startuoliams nesiseka tada, kai prezentacijai… nepasiruošta.
O kad būtų aiškiau, pasakysiu trimis punktais. Tai galioja ir visoms prezentacijoms – ne tik startuolių.
PIRMOJI BĖDA: dažnai startuolių prezentacija būna NEAIŠKI

Profesionalai tai vadina “žinojimo prakeiksmu”. Pats žmogus daug domėjosi, gilinosi, daug išmano apie savo temą, ir jam viskas aišku. Tačiau jis pamiršta, kad jo prezentacijos klausytojai žino daug mažiau. Ir jiems NEAIŠKU.
Aiškumas būtinas ir dėl kitos priežasties. Investuotojai dažniausiai pageidauja trumpos prezentacijos, pvz., 5 ar 10 min. Per tiek laiko prezentacijoje pasakyti savo sumanymo esmę, naudą, išskirtinumą ir perspektyvas pavyksta tik nedaugeliui startuolių. Jiems norisi pasakyti labai daug. Detalėse paskęsta esmė. Investuotojai nusisuka.
KOKIA IŠEITIS?

Pasiteirauti ekspertinio žvilgsnio iš šono ir pasiieškoti pagalbos, kuriant aiškią prezentaciją. Jau esu padėjęs ne vienam. O keletui startuolių garbingai pasakiau: “Geriau prarasiu pinigus, negu pasitikėjimą. Jums dar per anksti eiti pas investuotoją. Ir per anksti pirkti mano paslaugas prezentacijai sukurti. Stiprinkite produktą”.
ANTROJI BĖDA: per daug kalbama apie tai, kas rūpi prezentuotojui (sau) ir per mažai apie tai, kas rūpi potencialiam investuotojui (klausytojui)
Šita bėda būdinga ne tik startuolių prezentacijomns. Tai daugumos VISŲ pasaulio prezentacijų bėda: pranešėjas pamiršta, kad jo klausytojams rūpi ne visai tas pats, kas jam pačiam. Prezentuotojas dažniausiai nori parduoti savo idėją ar produktą. Jis nori pasakoti daug daugiau, negu reiktų. Bet klausytojams įdomiausia būna visiškai ne tai… 😉
KOKIA IŠEITIS? Ekspertinis žvilgsnis iš šono ir pagalba, kuriant aiškią prezentaciją. Jau esu padėjęs ne vienam, pakeičiant žiūrėjimo kampą.
TREČIOJI BĖDA: tipiškas startuolis nori laimėti investiciją su keturiais nuliais arba penkiais nuliais, bet į prezentacijos sukūrimą nenori investuoti 10 kartų mažesnės sumos. Arba bent jau investuoti į eksperto konsultaciją – sumą su dviem nuliais…
Ir šią savaitę vienam startuoliui iš maitinimo industrijos esu pasakęs: “Jūs galite sutaupyti ir mano paslaugų visai neužsakinėti. Pasidarykite prezentaciją patys – taip, kaip suprantate. Su ja nueikite pas kokius 3-5 investuotojus. Jeigu suveiks – būsite sutaupę. O jeigu po prezentacijų išeisite tuščiomis rankomis – žinote, kur mane surasti”.
Šio tinklaraščio autorius – prezentacijų prodiuseris Arturas Laskauskas, „prezentacijų ekspertas Nr. 1 Lietuvoje” („Kauno diena”).
