Pusė visų lietuviškų prezentacijų pridaro daugiau žalos, negu naudos

kaip sukurti gerą prezentaciją

Pirmą kartą atlikta apklausa, vertinanti lietuviškų prezentacijų kokybę. 2014-2015 m. interneto svetainės www.prezentavimas.lt iniciatyva buvo apklausti 609 įvairių profesijų dirbantieji iš skirtingų Lietuvos vietovių: nuo reklamos vadybininkų iki gamybinių įmonių vadovų ir nuo mažų rajono miestelių iki didmiesčių gyventojų. Apklausoje galėjo dalyvauti tik tie žmonės, kurie profesinėje veikloje nuolat mato kitų sukurtas prezentacijas. Apklausos dalyvių buvo paprašyta nurodyti, kiek procentų sudaro: 1) pačios blogiausios matytos prezentacijos (neaiškios, neįdomios, nuobodžios ir net migdančios); 2) vidutinės prezentacijos (nieko ypatingo, tačiau bent jau įmanoma suprasti, kas norėta pasakyti); 3) pačios kokybiškiausios iš visų matytų prezentacijų (tokios, apie kurias norisi papasakoti kitiems ir kurias prisimeni net po keleto metų). Suskaičiavus aritmetinį vidurkį, gauti tokie rezultatai…  

Kaip parengti gerą prezentaciją?

47 % visų prezentacijų tuščiai švaisto ir pranešėjo, ir klausytojų laiką (blogiausios prezentacijos), 37 % prezentacijų yra pakenčiamos kokybės (vidutinės), ir tik 16 % – vertos publikos komplimentų (pačios kokybiškiausios). „Tas darbuotojas, kuris visą dieną lošia kortomis, darbdaviui yra mažiau nuostolingas, negu tas, kuris gauna atlyginimą už tai, kad kuria nevykusią prezentaciją, su ja pasirodo pas klientus ar partnerius ir gadina įmonės reputaciją”, – apklausos rezultatus savaitraščiui “Verslo žinios” komentavo prezentacijų ekspertas ir knygos „Prezentacija kitaip, arba pamirškite migdančias skaidres” autorius Arturas Laskauskas. Eksperto manymu, publika prezentacijas vertintų palankiau, jei pranešėjai nepiktnaudžiautų skaidrėmis: „9 iš 10 pranešėjų yra paprasčiausi tekstinių „PowerPoint” skaidrių perjunginėtojai, balsu pakartojantys ekrane rodomą tekstą. Tai yra lygiai taip pat nepatrauklu, kaip nuėjus į kiną, ekrane vietoj filmo pamatyti vien scenarijaus tekstą, verčiamą lapas po lapo. Šiuolaikinė publika nori, kad ir per prezentacijas būtų įdomu. Bėda ta, kad daugeliui darbuotojų nebuvo progos pasimokyti kalbėti ne bet kaip, o būtent įdomiai. Todėl ir bandoma pasislėpti už skaidrių”. Prieš keletą metų prezentacijų tyrimą atliko JAV žurnalas „Wall Street Journal”: net 84 % visų prezentacijų buvo įvertintos kaip nuobodžios, tik 3 % – nepriekaištingos. Vokietijoje 2012 m. atlikus pirmąjį prezentacijų kokybės tyrimą, prie pačių kokybiškiausių buvo priskirta vos 4 % visų prezentacijų.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *