Prezentacijos tikslinė grupė: svarbu nesuklysti

 

gera prezentacija

Gavau gerą klausimą nuo studentės Rūtos. Papasakosiu apie tai ir jums, nes klausimas aktualus visiems gerų prezentacijų kūrėjams.

Šią savaitę buvau pakviestas į Vilniaus universiteto Ekonomikos fakultetą. Ten studentams magistrams skaičiau paskaitą apie pačias profesionaliausias verslo prezentacijas – kai tiesiog reikia, kad prezentacija būtų su garantija (tokių savo klientams esu sukūręs daugybę, tad mielai pasidalinau patirtimi). Studentė Rūta uždavė labai profesionalų klausimą: ar prieš svarbią prezentaciją profesionalai sudarinėja vadinamąjį publikos portretą? Atsakymas: taip. Tai antrasis svarbiausias prezentacijų profesionalui iškylantis klausiams (pirmas klausimas: koks yra prezentacijos tikslas?).

Iš tiesų, prieš pradedant kurti prezentaciją, profesionalas pasidomi: kas bus jo klausytojai, kiek jų, kokio dydžio bus patalpa ir kiek klausytojams įmanoma įžiūrėti iš tolimiausio taško, kokios yra klausytojų pažiūros ir vertybės, dėl ko jiems „skauda galvą“, kas jiems rūpi ir kas juos erzina. Pagal tą infrmaciją tikslinamas ir šlifuojamas prezentacijos turinys. Nes tai svarbu, norint sukurti gerą prezentaciją.

Pvz., buvo pasitaikęs atvejis, kai reklamos agentūros prezentacija oro linijų bendrovei vos nevirto pralaimėjimu vien todėl, kad reklamos agentūros skaidrėse buvo daug salotinės (žalios) spalvos (toks buvo agentūros „firminis stilius“), o klausytojams salotinė spalva pirmiausia asociavosi su jų konkurento firmine spalva – salotine. Ir sukėlė susierzinimą.

Kitu atveju przentacijos autorius patyrė nesėkmę vien todėl, kad per mažai pasidomėjio tiksline auditorija. Tąkart jo prezentacijos klausytojos buvo išskirtinai vien moterys. Pranešėjas tą žinojo iš anksto ir sugalvojo palyginimą: planavimas būna ilgalaikis, vidutinės trukmės ir trumpalaikis – panašiai kaip sijonų ilgiai (ilgas, trumpas ir vidutinio ilgumo). Pranešėjas prezentaciją pradėjo klausimu: „Mielos ponios, kokio ilgio būna sijonai?“ Jis neįvertino, kad ponios jam išvardins mažiausiai 7 variantus apie sijono ilgius. Taip ir buvo,. Sumanymas  su palyginimu nuėjo šuniui ant uodegos. O reikėjo labai nedaug: prieš prezentaciją pasidomėti, kiek sijonų variantų būna pagal ilgumą (moterų akimis, o ne jo paties). Moterys jam būtų patarusios – kad yra tikrai daugiau negu 3 variantai. Bet vyrukas manė, kad jis ir pats pakankamai išmano apie savo tikslinę moterišką auditoriją. Ir nepasikonsultavo iš anksto. ..

Prezentacijose būna svarbios ir subtilios detalės. Bet juk detalės ir yra tai, kuo  Deividas Koperfildas skiriasi nuo kaimo fokusininko. O tikslinės auditorijos portretas – tai ne detalės. Tai esmė, nuo kurios pradedi kurti prezentaciją.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *